Det yttersta beviset på att du har en bra affär är att du växer. Med det har du visat att såväl anställda som kunder ser att du är det rätta valet. Varför växer vissa men andra inte? Som konsulthus är vår produkt den samlade kunskapen hos våra anställda. Det enda vi har att sälja är således en lättflyktig skara som i dagens konjunktur har hur mycket erbjudande som helst att välja på. Det kanske är en inslagen dörr, men vore det då inte det bästa att verkligen ta till vara på den resursen för att skapa framgång. Jag tror att flertalet vet att det är rätt väg att gå och många säger också att de gör så men det är få som verkligen gör det på riktigt.
På Veprox har vi en vision om att bli ett så attraktivt bolag att vi har en lång kö med såväl kunder som kandidater som vill vara en del av oss. På svaret på om hur vi närmar oss vår vision är just att vi jobbar med vår viktigaste resurs. Alla våra konsulter. Om de gillar vad vi gör och vad vi värderar så kommer vi ha lika många ambassadörer som konsulter. Nyckeln till framgång heter delaktighet. Vi tänker så här för att citera Steve Jobs.
”It doesn’t make sense to hire smart people and then tell them what to do; we hire smart people so they can tell us what to do”
Tänk om du kunde få en samlad bild och en prioritering av vad som de dina tycker är viktigt för att de ska känna att de är på rätt ställe. Skulle det underlätta för dig som styr verksamheten eller skulle det bara bli spretigt och ett ständigt jagande för att gör alla nöjda i varje läge. Vi har provat. Steve jobs kloka ord stämmer. Vi har inte fått en massa lösa trådar att ta tag i utan det handlar mer om vad som är eller borde vara kärnan i ett bolag som vårt. Det här är inga punkter som bara ska arbetas av utan mer som processer som ska leva och utvecklas över tid.
Vi har verkligen smarta konsulter. Är du också nyfiken? Klicka in på vår karriärsida.